Miękka (polubowna) windykacja od podstaw

Kategoria: Windykacja

Opis szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie i przeprowadzenie Cię przez pierwszy etapem procesu windykacji (tzw. miękkiej / polubownej). Szkolenie skupia się na psychologicznych aspektach windykacji, w szczególności rozmowie z dłużnikiem i zaplanowaniu spójnego i skutecznego procesu polubownego odzyskiwania należności. Dowiesz się, jak reagować w sytuacji przeterminowanych płatności, jak skutecznie komunikować się z dłużnikiem, a także jakich błędów nie popełniać.

Szkolenie dedykowane jest przedsiębiorcom, chcącym samodzielnie przeprowadzić pierwszy etap windykacji bez konieczności zatrudniania wyspecjalizowanej kancelarii a także dla wszystkich tych, którzy w codziennej pracy stykają się z koniecznością monitorowania opóźnień w płatnościach, nie będąc zawodowymi windykatorami, np. dla księgowych. Szczególnie zaadresowane jest do tych, którzy obawiają się rozmów windykacyjnych i maja opory, żeby sięgnąć po telefon. Tematyka skupiać się będzie na psychologicznych aspektach rozmowy  z dłużnikiem i obejmuje pierwszy etap odzyskiwania należności – windykację polubowną.

W trakcie szkolenia dowiesz się:

  • Dlaczego dobrze zaplanowany proces windykacji jest tak istotny
  • Jak zaplanować skuteczne działania windykacyjne od podstaw
  • Jak rozmawiać z dłużnikiem (style i poszczególne etapy rozmowy windykacyjnej)
  • Jakie mechanizmy psychologiczne działają w procesie telefonicznej rozmowy windykacyjnej
  • Jakie są najczęstsze reakcje dłużników i jak sobie z nimi radzić

PROGRAM SZKOLENIA:

I.    Informacje wstępne:

  1. Informacje wstępne na temat szkolenia, ram organizacyjnych i przebiegu:
  • Przedstawienie celu i planu szkolenia, zasad, informacji organizacyjnych;
  • Skojarzenia z windykacją - wstępna diagnoza postaw i wprowadzenie do tematu;
  • Najczęstsze obawy związane z procesem windykacji i ich „odczarowanie”.

II.    Dlaczego dobrze zaplanowany proces windykacji jest tak istotny:

  1. Czym jest polubowna windykacja – cele, założenia i ramy czasowe:
  • Zasady etycznej windykacji – korzyści dla wierzyciela i dłużnika;
  • Podstawowe założenia polubownej windykacji;
  • Założony cel procesu windykacyjnego;
  • Dalsze relacje z klientem.

III.    Jak zaplanować skuteczne działania windykacyjne od podstaw:

  1. Zanim zaczniesz – czyli dlaczego dobrze zaplanowany proces windykacji jest tak istotny:
  • Elementy niezbędne do określenia przed rozpoczęciem procesu polubownej windykacji:
    • Identyfikacja długu ;
    • Identyfikacja dłużnika;
    • Historia płatności;
    • Profil klienta.
  • Wyznaczenie i zaplanowanie ram procesu windykacyjnego:
    • Czas trwania;
    • Częstotliwość kontaktów;
    • Wybór kanałów komunikacji (telefon, mail, sms, list);
    • Przewidywane plany spłaty;
    • Korzyści i sankcje;
    • Kolejne etapy postępowania.

IV.    Jak rozmawiać z dłużnikiem (style i poszczególne etapy rozmowy windykacyjnej):

  1. Rozmowa z dłużnikiem:
  • Etapy rozmowy windykacyjnej;
  • Kontrola rozmowy;
  • Kolejne rozmowy w procesie windykacyjnym;
  • Wsparcie procesu za pomocą innych mediów;
  • Style rozmowy windykacyjnej, korzyści i zagrożenia z nimi związane;
  • Najczęściej popełniane błędy i ich konsekwencje.

V.    Jakie mechanizmy psychologiczne działają w procesie telefonicznej rozmowy windykacyjnej:

  1. Mechanizmy psychologiczne w procesie telefonicznej rozmowy windykacyjnej, czyli co się dzieje w głowie dłużnika:
  • Argumenty perswazyjne używane w trakcie rozmowy;
  • Język korzyści i język strat;
  • Wybrane techniki windykacyjne i ich dobór do konkretnej sytuacji;
  • Cechy skutecznego windykatora.

VI.    Jakie są najczęstsze reakcje dłużników i jak sobie z nimi radzić:

  1. Najczęstsze reakcje dłużników i plan działania windykatora:
  • Popularne usprawiedliwienia i kontrargumenty dłużnika związane z:
    • Sytuacją finansową klienta;
    • Wierzycielem i długiem;
    • Niezależnymi okolicznościami;
  • Odpowiedź wierzyciela w poszczególnych przypadkach i powrót do negocjacji;
  • Style rozmowy dłużnika i dopasowanie się do nich wierzyciela.

VII.    Podsumowanie szkolenia, sesja pytań i odpowiedzi.

Prelegenci:

Nazywam się Ada Sleżanowska, jestem trenerką biznesu i coachem. Ostatnich kilkanaście lat życia zawodowego byłam związana z międzynarodowymi  korporacjami, głównie w finansach przy obsłudze klienta i polubownej windykacji, gdzie pomagałam zawodowym windykatorom skutecznie komunikować się z klientami i doprowadzać do polubownego rozwiązania sporu.

Obecnie uczę przedsiębiorców, jak samodzielnie i bez nadmiernego stresu odzyskiwać firmowe należności, nie psując przy tym relacji z klientem. Uczę rozmawiać o pieniądzach - pomagam odczarować rozmowy o nich tak, żeby odbywały się bez manipulacji i zbędnego stresu. Jako trenerka mam za sobą łącznie kilka tysięcy godzin szkoleniowych i coachingowych.

Czytaj więcej »

Program:

Online w godz. 10:00 - 15:00 14.04.202310:00:00 - 15:00:00

I.    Informacje wstępne:

  1. Informacje wstępne na temat szkolenia, ram organizacyjnych i przebiegu:
  • Przedstawienie celu i planu szkolenia, zasad, informacji organizacyjnych;
  • Skojarzenia z windykacją - wstępna diagnoza postaw i wprowadzenie do tematu;
  • Najczęstsze obawy związane z procesem windykacji i ich „odczarowanie”.

II.    Dlaczego dobrze zaplanowany proces windykacji jest tak istotny:

  1. Czym jest polubowna windykacja – cele, założenia i ramy czasowe:
  • Zasady etycznej windykacji – korzyści dla wierzyciela i dłużnika;
  • Podstawowe założenia polubownej windykacji;
  • Założony cel procesu windykacyjnego;
  • Dalsze relacje z klientem.

III.    Jak zaplanować skuteczne działania windykacyjne od podstaw:

  1. Zanim zaczniesz – czyli dlaczego dobrze zaplanowany proces windykacji jest tak istotny:
  • Elementy niezbędne do określenia przed rozpoczęciem procesu polubownej windykacji:
    • Identyfikacja długu ;
    • Identyfikacja dłużnika;
    • Historia płatności;
    • Profil klienta.
  • Wyznaczenie i zaplanowanie ram procesu windykacyjnego:
    • Czas trwania;
    • Częstotliwość kontaktów;
    • Wybór kanałów komunikacji (telefon, mail, sms, list);
    • Przewidywane plany spłaty;
    • Korzyści i sankcje;
    • Kolejne etapy postępowania.

IV.    Jak rozmawiać z dłużnikiem (style i poszczególne etapy rozmowy windykacyjnej):

  1. Rozmowa z dłużnikiem:
  • Etapy rozmowy windykacyjnej;
  • Kontrola rozmowy;
  • Kolejne rozmowy w procesie windykacyjnym;
  • Wsparcie procesu za pomocą innych mediów;
  • Style rozmowy windykacyjnej, korzyści i zagrożenia z nimi związane;
  • Najczęściej popełniane błędy i ich konsekwencje.

V.    Jakie mechanizmy psychologiczne działają w procesie telefonicznej rozmowy windykacyjnej:

  1. Mechanizmy psychologiczne w procesie telefonicznej rozmowy windykacyjnej, czyli co się dzieje w głowie dłużnika:
  • Argumenty perswazyjne używane w trakcie rozmowy;
  • Język korzyści i język strat;
  • Wybrane techniki windykacyjne i ich dobór do konkretnej sytuacji;
  • Cechy skutecznego windykatora.

VI.    Jakie są najczęstsze reakcje dłużników i jak sobie z nimi radzić:

  1. Najczęstsze reakcje dłużników i plan działania windykatora:
  • Popularne usprawiedliwienia i kontrargumenty dłużnika związane z:
    • Sytuacją finansową klienta;
    • Wierzycielem i długiem;
    • Niezależnymi okolicznościami;
  • Odpowiedź wierzyciela w poszczególnych przypadkach i powrót do negocjacji;
  • Style rozmowy dłużnika i dopasowanie się do nich wierzyciela.

VII.    Podsumowanie szkolenia, sesja pytań i odpowiedzi.

Lokalizacja i termin:

Online w godz. 10:00 - 15:00
14.04.2023
Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń.

Cena:

Cena standardowa: 300.81 zł


W ramach opłaty za szkolenie online otrzymasz:

  • udział w szkoleniu online w czasie rzeczywistym oraz możliwość zadawania pytań prowadzącemu za pośrednictwem czatu,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
  • certyfikat udziału w szkoleniu w formie elektronicznej.

Rejestracja:

Online w godz. 10:00 - 15:00
14.04.2023
Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń.